خرداد ۰۵، ۱۳۸۷
Mohsen Namjoo
محسن نامجو ، محسن نامجو شد چون ارزشش را داشت. ياد داشتن آواز و موسيقي سنتي و آكاهي به ژانرهاي موسيقي غربي مثل بلوز(Blues ) و راك (Rock ) و تلفيق-تطبيق (Reconciliation) آنها با موسيقي رديفي ايران و ذوقي كه در اين مسير خرج كرد، بخش از چيزي است كه نامجو را تبديل به پديده موسيقي امروز كرده است. يره نام يكي از كارهاي تك اوست. متن و صداي آنرا براي شما ميگذارم.
یره
این سفرهای گران از در و دیوار وجود
تو تنم موش میریزه
به یکی کشتهی ناخوانده چه سود؟
که چنین از در و دیوار هویج
صدای خرگوش میریزه
گاهی وقتا دل برام دست میزنه
با پا میکشه، پس میزنه
عقلی که زخمش چرکیه
دیگه مرخص میزنه
وقتی ۲۰۶ هست، دل توی صحرا میپره
وقتی فقر و حشیش هست، باز دل توی صحرا میپره
وقتی غل و زنجیر هست، دل پایین و بالا میپره
اما وقتی در زندون بازه، اونی که در بره خیلی خره
همه چی به ما میخنده، یره
همه چی با ما میگنده، یره
همه چی با ما میسوزه، یره
همه چی با ما میسوزه، یره
وقتی نماز به اتمام میرسه، حالا نوبت سلام میرسه
وقتی شرافت به انجام میرسه، حالا نوبت حمام میرسه
«آخ اگه بارون بزنه
وای اگه بارون بزنه»٭
وقتی سرتو کردن توی جوب
بیوگرافی تو، همون تو آب بنویس
وقتی دستتو پیچوندن از پشت
رو سطح خارجی حباب بنویس
از می و عشق و گل و گلاب بنویس
وقتی هنر به اتمام میرسه
وقتی سخن به انجام میرسه
وقتی صفای باطن میخندوندت
وقتی وفای ناب، آخ میبره آدم
وقتی صفای باطن میخندوندت
٭ تفهیم از ترانهی فرهاد مهراد
اشتراک در:
پستها (Atom)